Nadhľad, perspektíva, pevný cieľ, hlboký kľud a rozvaha to všetko môžeme touto ásanou rozvíjať. Z hľadiska zdravia je táto poloha veľmi vhodná pre ženy, ktoré sú náchylné k žľazovým poruchám v oblasti slabín, pŕs, hrdla a podpažných jamiek.

Zaraďujeme ju medzi ásany, ktoré pôsobia na oblasť panvy a podbruška. Je výborná na uvoľnenie stuhnutých svalov. Jej hlavnou úlohou je udržanie rovnováhy, rozvíja schopnosť koncentrácie, prináša duševnú vyrovnanosť. Má niektoré rysy mudry pretože nervový prúd stimuluje žľazovú aktivitu.

Gesto prekrížených rúk sa nazýva garuda-mudra, nervové prúdy sú modifikované polohou dlane proti dlani a skrížením rúk v zápästí. Poloha rúk má niekoľko variánt.

Poloha paží sa vzťahuje k nervovým prúdom od chrbtice k rôznym žľazám.

  • Ak máme ruky otočené prstami smerom dolu k panve, stimulujú sa žľazy umiestnené na vnútornej strane nôh a panvy.
  • V polohe rúk pred hrudníkom ovplyvňujeme žľazy brušnej dutiny a hrudného koša.
  • Pri zdvihnutí rúk pred tvár, stimulujeme šijové a tvárové žľazy.
  • Pri zdvihnutí paží vysoko nad hlavu, stimulujeme žľazy exokrinné (s vonkajšou sekréciou) pod pažami a v prsiach a dve hlavné endokrinné žľazy (s vnútornou sekréciou) hypofýzu a epifýzu v mozgu.

Garuda-ásana poskytuje najlepšie natiahnutie celého chrbticového stĺpca v stoji. Má blahodárny vplyv na problémy so spodnou časťou chrbtice a tiež pri náprave poškodenia spôsobeného vysunutím platničky.

V každom variante polohy zotrvávame cca 15 sekúnd, potom nohy a ruky vymeníme. Polohu môžeme použiť aj ako cvičenie koncentrácie, vtedy sa sústredíme na jeden bod pred sebou a zotrvávame po celú dobu cvičenia.

25. January 2019
Zdravie

Kontakt na email

Kľudne mi napíšte, ak máte akúkoľvek otázku